רבות נאמר והוצג על יוקר המחיה בישראל, בפרטבתחום המזון. מחקרים של רשויות רגולטוריות, ועדות ציבוריות ומחלקת המחקר והמידע שלהכנסת הציגו מעת לעת תמונה שבמהותה היא אחידה והומוגנית: מוצרי המזון בישראל יקריםבפער ניכר ממחירי מוצרי המזון במדינות המפותחות (ההשוואה המקובלת היא ל-OECD ול-EU).
המפה בעמוד זה, אשר פותחה במכון, מציגה בצורה אינטראקטיבית את מיקומן של חנויות רשתות הקמעונאות הגדולות ואת מחירי המוצרים השונים בכל חנות. הצגת הנתונים בצורה זו מאפשרת לקורא לסקור את רמת המחירים בשווקים גיאוגרפיים נפרדים תוך הסתכלות על מידע ראשוני ולא מעובד. המפה מהווה חלק מתוך פרויקט ארוך טווח שנערך במכון, אשר מטרתו לנתח את השפעת התחרותיות במקטע הקמעונאי על מחירי המזון ברמה האזורית תוך התייחסות למאפיינים סוציו-אקונומיים.
מקרא:
המפה מציגה את מיקומם של סניפי רשתות הקמעונאות הגדולות (בהתאם להגדרת"קמעונאי גדול" בחוק קידום התחרות בענף המזון, תשע"ד-2014).
כל סמן(בועה) מייצג סניף רשת קמעונאית, סמנים המיצגים רשתות קמעונאות שונות נצבעו בצבעים שונים.
לחיצה על סמן תפתח חלון ובו המחיר ההיסטורי עבור המוצר הנבחן. המוצרים שנבחרו הינם מוצרים נפוצים אשר נמצאים ברוב משקי הבית בישראל.
* המפה מציגה המון נתונים, היעזרו בסבלנות לטעינתה!
** המפה הוכנה על ידי החוקר דוד הרר במכון הישראלי לתכנון כלכלי. הפנייה לנתונים העולים ממפת התחרות תעשה תוך מתן קרדיט למכון באופן הבא - "הנתונים נלקחוממפת התחרותיות בענף הקמעונאות של המכון הישראלי לתכנון כלכלי".